“Som person er du nysgjerrig, uredd og engasjert. Du er fremoverlent, proaktiv og positiv av natur, og har alltid et smil på lur!”
-
Hvem er vi?
B2B ARENA har vært næringsnettverket for Sunnmøre i over 10 år.
Vårt mål er å skape gode møteplasser for næringslivet på Sunnmøre - for ledere og nøkkelpersoner som søker faglig og forretningsmessig utvikling i en sosial setting.
Vi skal også legge til rette for at et regionalt og tverrfaglig næringsliv kan bygge verdifulle relasjoner og gode samarbeid, utveksle erfaringer, kunnskap og kompetanse og, ikke minst, skape nye forretningsmuligheter.
Gjennom våre arrangementer skal medlemmer få tilgang på verdifull mingletid, kurs og workshops, kulturelle og kulinariske opplevelser, i tillegg til inspirasjon og faglig påfyll fra landets mest kjente og anerkjente foredragsholdere.
Vi tar vår rolle som en viktig samfunnsaktør på største alvor og samarbeider derfor tett med både breddeidrett og lokal kultur, NTNU i Ålesund og NRK TV-aksjonen.
B2B ARENA sin visjon er å skape verdier og synergier for både regionen, for lokalt næringsliv og for hverandre.
Nettside | Facebook | Instagram | Youtube
YOYN Cowork åpnet dørene 1. februar 2019 og var Ålesunds aller første coworking space.
Kontorfellesskapet er både smart, lekent og sosialt og ligger midt i hjertet av Norges vakreste by. Vi liker å si at dette er kontoret - slik du égentlig vil ha det.
Vi huser i dag hele 25 bedrifter fra nesten like mange bransjer, hvorav de fleste er representert med 1-3 personer. Vårt sosiale og dynamiske miljø skaper optimale forhold for både trivsel og samarbeid, så vel som både forretningsmessig og personlig utvikling.
YOYN Cowork skal være et sted for både arbeid, samarbeid og sosialt samvær. Et sted som føles litt som hjemme, men hvor man likevel får jobben gjort. Rett og slett et sted man ønsker å være!
YOYN our Community <3
-
Arbeidsoppgaver
Som intern i både B2B ARENA og YOYN Cowork vil du få en variert og dynamisk rolle som gir deg erfaring innenfor både salg og markedsføring, arrangementshåndtering, kommunikasjon og daglig drift.
Sentrale oppgaver kan være:
· Planlegging og gjennomføring av arrangementer
· Innholdsproduksjon og publisering i sosiale plattformer
· Analytisk arbeid for å optimalisere innhold og markedsføring
· Kommunikasjon og oppfølging av kunder og medlemmer
· Ta del i daglig drift, herunder strategisk planlegging
· Diverse praktisk og administrativt arbeid
Vi vil også kunne tilpasse oppgaver og ansvarsområder til kandidatens kompetanse, egenskaper og interesser.
-
Hvem er du?
Vi ser etter 1-2 personer som tar bachelor i markedsføring, innovasjon og ledelse.
Som person er du nysgjerrig, uredd og engasjert. Du er fremoverlent, proaktiv og positiv av natur, og har alltid et smil på lur!
Du har gode kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig, og er over snittet interessert i og komfortabel med håndtering av digitale verktøy og sosiale medier.
Du er en lagspiller med interesse for nettverksbygging, entreprenørskap og moderne arbeidsplasser.
Du er nysgjerrig på hvordan samarbeid mellom mennesker og bedrifter kan skape verdier og synergier, og du har et brennende ønske om å bidra til å styrke fellesskapet rundt deg.
God alene - BEST SAMMEN!
-
Hvorfor søke hos oss?
Som intern i B2B ARENA og YOYN Cowork vil du få ta del i mye av det som skjer og samtidig få jobbe tett sammen med eier og seriegründer Frank Victor Valderhaugstrand.
Han vil gledelig dele både oppgaver, kunnskap og erfaringer, noe som vil gi deg en god innføring i både salg og markedsføring, innovasjon og ledelse, samt hva som skal til for å lykkes som gründer og bedriftsleder.
Han vil også gi deg et innblikk i hvordan man bygger opp og vedlikeholder engasjerende fellesskap, både gjennom ulike arrangementer, på digitale plattformer og i et dynamisk coworkingmiljø.
Engasjementet vil dessuten gi deg en unik mulighet til å bygge nettverk og relasjoner med mange aktører innenfor ulike bransjer.
Ditt arbeidssted vil være YOYN Cowork midt i Ålesund sentrum, i tillegg til en rekke arrangementer på ulike lokasjoner. Vi lover deg et spennende, lærerikt og, ikke minst, inspirerende internship!
For rette kandidaten kan det være mulighet for videre engasjement.
Slik er søknadsprosessen
-
Ta deg en tur innom karrieredagen 30. september og slå av en prat med internship-organisasjonene på stand.
-
Skriv en motivert søknad som får frem hvorfor organisasjonen skal velge akkurat deg. Legg ved en god CV, og send dette til internship@iif.ntnu.no innen 13.oktober.
Søk gjerne flere av internship-stillingene. Da sender du en e-post hvor du legger med en søknad per stilling. I e-posten skriver du en prioriteringsliste på hvor du helst ønsker å være. Denne er kun til bruk internt på NTNU og blir ikke delt med organisasjonene.
-
Du får verdifull intervjutrening ved å søke internship. Du har først et intervju med faglærere, før du møter internship-organisasjonene til andregangsintervju.
Intervju med bedriftene er organisert som speed-intervju hvor målet er at bedrift og student skal bli kjent med hverandre og finne ut om man er en god match.
-
For å søke må du:
Studere på 3.året bachelor i økonomi og administrasjon eller bachelor i markedsføring, innovasjon og ledelse ved NTNU i Ålesund.
Ha god studieprogresjon.
Fortrinnsvis C eller høyere i snitt.
-
NTNU Karriere sine sider har mange gode tips til CV og søknadsskriving. De tilbyr også rask CV-sjekk over video om du har behov for det.
Trykk her for hjelp med søknad, CV og intervjutrening.